මෙම බ්ලොග් අඩවිය පිළිබඳව

සම්මා සම්බුදු පියාණන්වහන්සේ වදාළ සත්‍ය වූ බුද්ධ ධර්මය කාලයත් සමග සැගවෙන්නට ඇති ඉඩකඩ වැඩිය. එය ‍එසේ වූ නිසාම ශතවර්ෂ ගණනකින් මාර්ගඵල ලාභීන් බිහි වූ බවක් අසන්නට නොලැබිණි... එහෙත් මග ඵල ලැබ ගෞතම බුදු පියාණන් විවර කල නිවන් දොරටුවෙන් මාර්ගයට පිවිස ඵල ලැබී සැනසීමට නියම වූ ඇත්තන් තවමත් සිටින හෙයින් ඔවුන් සදහා උපකාරයක් වීමට නියම කළ්‍යණ මිතුරාගේ පැමිණීම සිදුවී ඇත. ඒ සැඟවුනු මාවත යලි විවර කරමින්, සැඟවුනු දහම් අරුත් මතු කරමින් සසර දුකින් පෙළෙන ඔබටත් මටත් අනන්ත සසර දුක් සයුරෙන් එතෙර වීමේ ප්‍රයෝගික මග හෙලි කරන අභිඥාලාභී පූජ්‍යපාද වහරක අභයරතනාලංකාර ස්වාමීන් වහන්සේගේ ධර්මානුශාසනා ඇසුරෙන් පලවූ "සැගවුණු බොදු මග කල එලි දකී" යන පොත ඇසුරෙන් මෙසේ සටහන් තබමි!

Feb 5, 2010

පිටුව 31 සහ 32


(පිටුව 31)
මෙහිදී පිරිණිවන් පෑ බුදු පියවරු, මහ රහතන් වහන්සේලා මනසින් වැඩමේවා කීම වරදවා තේරුම් ගත් විට ඒ තර්ක වාදීන්ට ගැටළුවක් මතුවිය හැකිය.  මෙහිදී සිදුවන්නේ උද්දේසික පූජෝපහාරයකි.  අපදාන පාලියේ බුද්ධාපදානයේ තිලෝක විජය චක්‍රවර්තී රජතුමා ලෙස උපන් මග බෝසතාණන් වහන්සේ කල වූ මෙබදු පුජා විධි ගැන බලා සැක හැර මේ මහා ශාන්ති පූජාවේ ප්‍රතිඵල නෙලා ගන්න.  මේ වතාවත් පූජාවෙන් පසු ගුණ උපහාර පූජාව ආරම්භ කෙරේ.
මහ බෝසතාණන් වහන්සේලා ශ්‍රී මුඛ විවරණ ලැබූ තැන් පටන් සාරා සංඛ්‍ය, අටාසංඛ්‍ය, සොළොසා සංඛ්‍ය  කල්ප ලක්ෂ ගණනක් දස පාරමිතා, දස උප පාරමිතා, දස පරමත්ථ පාරමිතා ආදී වශයෙන් සමතිංශත් පාරමී ධර්මයන් සම්පූර්ණ කර නිසි කාලයෙහි ලොව්තුරා බුද්ධත්වයට පත්වීමට ඒ මහා බුදු බව දරන්නට සුදුසු ශ්‍රී දේහයකින් ලොව පහළ වන්නේය.  දෙතිස් මහ පුරුෂ ලක්ෂණ, අසූ අනූ ව්‍යාංජන සහිත දේහ ලක්ෂණ සහිතව දෙසිය සොළසක් ශ්‍රී පාද ලක්ෂණ සහිතව දේහධාරීව පහල වන ඒ ශ්‍රී ශරීරය බුදු බවටම ‍ආවේනිකය.   
ආධ්‍යාත්මික ආයතන පහල වූ පමණින් ලොව්තුරා බුදුවන්ට නොහැකිය.  බාහිර ආයතන වල මෙන්ම ලෝකයේ සුදුසු ප්‍රදේශයක්ද ඒ සදහා බිහි විය යුතුමය.  නිරෝගී බව ලැබීමට බාහිර ඖෂධ ප්‍රත්‍යවන්නා සේම ලොව්තුරා බුදු බවට මධ්‍ය දේශය, බෝ මැඩ බිම් ප්‍ර‍දේශය, ජය ශ්‍රී මහා බෝ රජාණන් වහන්සේ යන ස්ථාන බුදු වන මොහොත වන විට මහා උපනිශ්‍රය ලබාදෙන ස්ථානයෝ වෙති.
මෙම ස්ථාන අනුකූල ලෙස බල ගැන්වී සකස් වීම අහම්බෙන් සිදු වන්නක් නොවේ.  බුදු දහමේ උගන්වන්නේ සෑම ආකාරයකම ඵලයක් ‍හේතු නිසාම හටගන්නා බවයි.
ජය ශ්‍රී මහා බෝධීන් වහන්සේ ලොව්තුරා බුදු බව ප්‍රධාන කොට ගෙනම පාරමී බලය අනුව සැකසුන සප්ත සහජාත වස්තූන්ගේ ප්‍රධාන ලෙස දහම් පොත් වලද සදහන්වේ.
නොපෙනෙන පාරමිතා පුණ්‍ය ශක්තිය, ලෝකය තුල විද්‍යාමාන වන මහා ශක්ති කදම්භය ලෙස බෝධි රාජයාණන් වහන්සේ වෙතින් විහිදේ.  ඒ පරිසරය තුළ දස මාර බලයද දුර්වල වේ.  බාධක දෝෂ බිද හැරේ.  අප්‍රමාණ සියලු සමාපත්ති සමවදින්ට ලෝකයේ පිහිටි නියම පරිසරය එතැන්හි විද්‍යාමාන වේ.  ‍

(පිටුව 32)
ඒ බෝධිරාජයාණන් වහන්සේගෙන් විහිදෙන්නේ අප්‍රමාණ ගුණ බල ඇති මහා බෝසත් පාරමී බල ශක්තියයි.  ලොව සතුන්ට කරුණා දයාවෙන් පිරූ පාරමිතා බලය නිසාම ඒ උතුම් ශක්ති කදම්බ ශාසන ගුණ වඩන ශ්‍රාවක පිරිස් වෙතද විහිදෙනු ඇත.
එම ගුණ ශක්ති බල මහිමයට වන්දනාමාන, පූජා සත්කාර කරන මනසට ගති ගුණයට සමාන ආකර්ශනය වීමෙන් එම ශක්තිය ශ්‍රාවක ගුණ පූරණයටද මහෝපකාරීවේ.
පෙර පහල වූ මහා බෝධි බල මහිමයද විශ්වයේ නිදහස්ව පවතී.  ගුණයට නමදින විට එම බල මහිමයන්ද ඇද විත් ආශිර්වාද සැලසෙනු ඇත.
දැන් කරුණු තේරුම් ගෙන ජය ශ්‍රී මහා බෝධීන් වහන්සේලා තමන් මවාගෙන තෙල්, මල්, පහන්, සුවද, කොඩි, සේසත්, වියන්, වටතිර, පැන්කල ආදියද තමන් මනසින් මවාගෙන ඒ සියලු ජය ශ්‍රී මහා බෝධි රාජයාණන්වහන්සේලා අබියස විහිදුවමින් පුජාකරමියි ගෞරව සිතින් කල යුතුය.  මේ අනුකූලතාවය හේතු කොට ගෙන බෝධි ආශිර්වාදය ලැබීමට හේතු පහල වෙමින් නිරන්තරයෙන් නැමී සිටිනු ඇත.  දහම් ගුණ වැඩෙන මනස සිසිල් වෙමින් සමාධියට බරවන අයුරු අත් දැකිය හැකිය.
බුද්ධ යනු චතුරාර්ය සත්‍යය අවබෝධය කිරීමෙන් භවය සහමුලින්ම උදුරා දැමූ අනන්ත ගුණස්කන්ධයට නමකි.  බෝධි යනු ඒ අව‍බෝධය පූර්ණ වීමට පිරිය යුතු පාරමිතා ගුණ කදට නමකි.  ඒ පාරමිතා පුණ්‍ය ශක්තිය අදෘෂ්‍යමානය.  ලොවට දෘෂ්‍යමාන වන්න බෝධිය යැයි ව්‍යාවහාර වේ.  මේ බුද්ධ, බෝධි ආශිර්වාදය බෞද්ධයාට විශාල රක්ෂණයකි.  
ආශිර්වාදයකි.  මේ ගුණ කදට නැමී එම ආසිරි ලැබීමට මේ ගාථාවද සජ්ඣායනා කල යුතුය.
"යේ බ්‍රාහ්මණා වේදගු සබ්බ ධම්මේ 
තේ මේ නමෝ තේච මං පාලයන්තු
නමත්ථු බුද්ධානං නමත්ථු බෝධියා
නමෝ විමුත්තානං නමෝ විමුත්තියා"

0 comments: