මෙම බ්ලොග් අඩවිය පිළිබඳව

සම්මා සම්බුදු පියාණන්වහන්සේ වදාළ සත්‍ය වූ බුද්ධ ධර්මය කාලයත් සමග සැගවෙන්නට ඇති ඉඩකඩ වැඩිය. එය ‍එසේ වූ නිසාම ශතවර්ෂ ගණනකින් මාර්ගඵල ලාභීන් බිහි වූ බවක් අසන්නට නොලැබිණි... එහෙත් මග ඵල ලැබ ගෞතම බුදු පියාණන් විවර කල නිවන් දොරටුවෙන් මාර්ගයට පිවිස ඵල ලැබී සැනසීමට නියම වූ ඇත්තන් තවමත් සිටින හෙයින් ඔවුන් සදහා උපකාරයක් වීමට නියම කළ්‍යණ මිතුරාගේ පැමිණීම සිදුවී ඇත. ඒ සැඟවුනු මාවත යලි විවර කරමින්, සැඟවුනු දහම් අරුත් මතු කරමින් සසර දුකින් පෙළෙන ඔබටත් මටත් අනන්ත සසර දුක් සයුරෙන් එතෙර වීමේ ප්‍රයෝගික මග හෙලි කරන අභිඥාලාභී පූජ්‍යපාද වහරක අභයරතනාලංකාර ස්වාමීන් වහන්සේගේ ධර්මානුශාසනා ඇසුරෙන් පලවූ "සැගවුණු බොදු මග කල එලි දකී" යන පොත ඇසුරෙන් මෙසේ සටහන් තබමි!

Dec 7, 2010

පිටුව 133 සහ 134

(පිටුව 133)
ගැරහීමට ඇඩියාවට කැමතිය. ගැරඩියෙක් වන්ට අකමැතිය. අනුන් ඔබා තබන්ට කැමතිය. ඉබ්බෙක් වන්ට අකමැතිය. ද්වේශයෙන් හැපි හැපී ඉන්නියක් වන්ට කැමතිය. හැපින්නියක් වන්ට අකමැතිය. ගාම්භීර ලෙස ඇති ඇත්තෙක් ලෙස පෙන්නන්ට කැමතිය. ඇතෙක් වෙන්ට අකමැතිය. දළ කාරයෙක් ලෙස බලය පෙන්නන්ට කැමතිය. දළ ඇති තිරිසනෙක් වෙන්ට අකමැතිය. කාපු බීපු තැන පහ කරන්ට හෙවත් පුට කරන්ට කැමතිය. කපුටෙක් වෙන්ට අකමැතිය. ණයට යමක් ගෙන, දෙන බවට පොරොන්දු වෙමින් හා හා කියන්ට අහවල් දින දෙන බවට පොරොන්දු දෙන්ට හෙවත් වා වා කියන්ටත්, එසේ රවටා හිමිකරු දුටු විගස කටු වැටවල් උඩින් පැන දුවන්ටත් කැමතිය. හාවා වෙන්ට අකමැතිය. කුරුමානම් අල්ලමින් දුසිරිත් කරන්ට කැමතිය. කුරුල්ලෙන් වන්ට අකමැතිය. පක්ෂග්‍රාහී වෙන්ට කැමතිය. පක්ෂියෙක් වෙන්ට අකමැතිය. මිහිකත නම්වූ පොළොව මැන මැන අයිති කරගන්ට කැමතිය. මී මින්නෙක් වන්ට අකමැතිය. පහත් බවට හෙවත් ක්ෂය බවට බර කථා කියන්ට කැමතිය. කබරයෙක් වන්ට අකමැතිය. බුදු බස, ඉසි බස ඉවතාලා දුසිරිත් කරන්නට කැමතිය. බහ ලූ බැවින් බලු වන්ට අකමැතිය. නීච බස අලලා කථා කරන්ට, කුරු කුරු ගගා ලොක්කන් සමග ඇගේ ඇතිල්ලී ඉන්ටත් ඔවුන්ගේ බලය අලලා කථා කරන්ටත් කැමතිය. බළලෙක් වන්ට අකැමතිය. රිසි දේ හොය හෙයා තිරිසන් ලෙස ලොවන්නට කැමතිය. රිලවෙක් වන්ට අකමැති. වාන් හෙවත් ශිෂ්ඨාචාර බැමි දුරු කරන්ට කැමතිය. වාන් දුරු කර වඳුරෙක් වන්ට අකමැතිය. වැට මුල හාරමින් මායිම ලොකු කරගෙන ඌ නෙවේ මිහි හෙවත් පොළව අයිතිය මටයි කියන්නට කැමතිය. උමං මීයෙක් වන්ට අකමැතිය. අඹු පසු පස කුහුල් සිතින් ගැවසෙන්ට කැමතිය. කුහු - අඹු හෙවත් කුහුඹුවන් වෙන්ට අකමැතිය. අනුන්ට විනාශයට කොකු අටවන්ට කැමතිය. කොක්කු වෙන්ට අකමැතිය. කුණු වැඩ හෙවත් පහත් වැඩ වලින් අනුන්ට කටුව ගසන්ට කැමතිය. කුණු කට්ටෙක් වෙන්ට අකමැතිය. මායිම් ඉන්න වෙනස් කර කර අත් කර ගන්ට කැමතිය. මයිනෙක් වෙන්ට අකමැතිය. අත් සොලවමින් සංගීත සංදර්ශන ආදියේදී තොල් රතු කර නිය රතු කර ගිරියෙන් කෑ මොර දෙන්ට කැමතිය. ගිරවෙක් වෙන්ට අකමැතිය. අනුන්ගේ ලේ උණු කරන වැඩ කරන්ට කැමතිය. ලේනු වෙන්ට අකමැතිය. දුසිරිතෙන් පිරි හුරා හෙවත් නායකයා වෙන්ට කැමතිය ඌරා වෙන්ට අකමැතිය. සිල් පද කනිමින් සිදුරු කරන්ට කැමතිය. කැනහිලා වෙන්ට අකමැතිය. හික්මීමක් නැතිව ලාමක වන්ට කැමතිය. හිකනලා වෙන්ට අකමැතිය.

(පිටුව 134)
අඳ බව මුහු කරගෙන වාසය කරන්ට කැමතිය. මුහුදේ උපදින්ට අකමැතිය. කුහකත්වයට නිස්සෙකු වෙන්ට කැමැතිය. කූනිස්සෙක් වෙන්ට අකමැතිය. ඊරිසියා කරන්ට කැමතිය. ඉස්සෙක් වෙන්ට අකමැතිය. සාර ධර්ම කොහු කර දමන්ට කැමතිය. කොස්සෙක් වෙන්ට අකමැතිය. සහලේ නෑයන්ගේ සාර ධර්ම හෙවත් මහත් ගුණ ඇහැ කර හෙවත් බොල් කර දමන්ට කැමතිය. හාල්මැස්සෙක් වෙන්ට අකමැතිය. අනුන් වට්ටන තොණ්ඩු දමන්ට කැමතිය. තොණ්ඩයෙක් වන්ට අකමැතිය. අන්‍යයන් ජරා බවට හා ලාමක බවට ඇද දමන්ට කැමතිය. අන්ජිලාවෙක් වෙන්ට අකමැතිය.. අනුන්ට අවැඩක් වන විට කුමක් වේදැයි බලා සිටිමින් සතුටු වෙන්ට කැමතිය. කුම්බලාවෙක් වෙන්ට අකමැතිය. ප්‍රියවූ මාංශ හෙවත් සාර ධර්ම ඇහැ කර දමන්නට හෙවත් බොල් කර දමන්නට කැමතිය. පියාමැස්සෙක් වෙන්ට අකමැතිය. දුසිරිත් ලෙස බලය පෙන්වනට කැමතිය. බලයෙක් වෙන්ට අකමැතිය. ‍ අන්‍යයන්ට බලා දේ තබමින් හොඳ දේ තෝර තෝර තම බඩ වඩා ගන්ට කැමතිය. තෝරෙක් වෙන්න අකමැතිය. අසත් ධර්මය මගින් තම වාසිය මෝර වන්ට කැමතිය. මෝරෙක් වෙන්ට අකමැතිය. අනුන් දැති ගසා‍ තම වාසි ගොඩ මෝරවා ගන්ට කැමතිය. දැති මෝරෙක් වෙන්ට අකමැතිය. අනුන්ගේ සාර ධර්ම තලා මහත් වන්ට කැමතිය. තල්මහ වෙන්ට අකමැතිය. මෙසේ අඳ බව මහු කරගෙන මුහුදට හිමිකම් ලබා‍ මහ හෙවත් සාර ධර්ම ලූ බැවින් මාලු බවට පත්වෙනට කෙනෙක් අකමැති වූවත් හේතු ඇති තැන එසේම සිදුවනු ඇත. පාප සහගත දුසිරිත වලට කැමතිව ඵලය ලෙස ලැබෙන අත් බැවට කෙතෙක් අකමැති වුවත් එබඳු අත් බැව් වලින් මිදීමක් නැත බව දත යුතුය. යම් ස්වභාවයක (හේතුවක) කැමැත්ත අනුව බැඳුනේද ඊට සම උපත මෙසේ බව තේරුම් ගත යුතුය. මේ පටිච්ච සමුප්පාද උත්පත්ති ක්‍රමයයි. මෙසේම යහපත් සුචරිත කටයුතු කරන්නට අකමැතිය. ඒවායේ ඵලයට කැමතිය. මිනුම් දඬු හෙවත් මානය අළු කර ජීවත් වෙන්ට අකමැතිය. අළු කළ මනසක් ඇති නිසා බ්‍රහ්ම වෙන්ට කැමතිය. දෙව දෙවයි ඉල්ලන විට දෙනට අකමැතිය. දෙවියෙක් වෙන්ට කැමතිය. සුවයට යහපතට හේතු වන දේ සොයා දෙන්ට අකමැතිය. වෙන්සු හෙවත් වෙන්හු දෙ‍වියෙක් වෙන්ට කැමතිය. විසකර නොවූ දේ දෙන්ට අකමැතිය. විෂ්ණූ දෙවියෙක් වෙන්ට කැමතිය. කතරකට ගමක් (ක්ෂේම භූමියෙක්) සේ වෙන්ට අකමැතිය. කතරගම දෙවියෙක් වෙන්ට කැමතිය. මුලාවට දමන සාර ධර්ම වන ස්කන්ධ පහ පහත් ලෙස සලකා ඉවත දමන්ට යයි ධර්මය දෙන්ට අකමැතිය.

0 comments: